Day: Październik 26, 2020

Podkręć swoje śniadanie amarantusem

Zboża stanowią niewyczerpane źródło wartości odżywczych. Są ważną częścią zdrowej diety i dają duże możliwości przygotowania potraw. Wśród nich istnieje kilka prawdziwych super foods. Do nich zalicza się amarantus – zboże o historii sięgającej czasów Azteków i Inków. Najsmaczniejszy i najprostszy w użyciu jest amarantus ekspandowany.

Amarantus popping

Jeśli kiedykolwiek jadłeś dmuchany ryż, albo popcorn, z pewnością polubisz też popping z amarantusa. Przy użyciu wysokiej temperatury i ciśnienia, maleńkie ziarenka wybuchają. Powstają lekkie i smaczne kuleczki. Najlepsze jest to, że w tej formie zboże nadal zachowuje większość swoich dobroczynnych właściwości.

Wśród nich warto wspomnieć o wysokiej zawartości najważniejszych dla naszego organizmu mikroelementów, czyli:

  • magnezu,
  • żelaza,
  • witaminy B2.

Amarantus ekspandowany z www.bee.pl w porcji 50 g zawiera aż 76% dziennego zapotrzebowania na magnez. Jeśli chodzi o żelazo – 51%, a witaminę B2 – aż 150%. To bardzo wysokie wartości, które trudno znaleźć w jakimkolwiek innym produkcie. Wartość kaloryczna wspomnianej porcji to 193 kcal.

Amarantus do śniadania…

Wielką zaletą amarantusa ekspandowanego jest to, że można go jeść w czystej postaci. Podobnie jak popcorn, może służyć jako przekąska. Nie wymaga już żadnej obróbki. Nie każdemu jednak spodoba się zajadanie malutkich kuleczek amarantusa łyżkami. Warto jednak wprowadzić go do swojej diety, biorąc pod uwagę jak wiele dobrego może nam przynieść.

Najłatwiej jest więc potraktować amarantus popping jako dodatek do śniadania. Ten najważniejszy posiłek dnia powinien być energetyczny i odżywczy. Wiele z nas właśnie rano serwuje sobie produkty zbożowe, np. płatki, muesli czy pieczywo. Wystarczy codziennie dosypać kilka łyżek amarantusa do swojego ulubionego dania.

Amarantus ekspandowany doskonale smakuje z:

  • jogurtem naturalnym lub owocowym,
  • płatkami kukurydzianymi,
  • owsianką,
  • muesli,
  • kaszą manną,
  • jaglanką.

…lub na deser

Oprócz zdrowego dodatku do śniadania, amarantus ekspandowany jest też świetną podstawą deseru. Jedne z najprostszych ciasteczek robi się właśnie z amarantusa. Wystarczy połączyć z masłem orzechowym lub miodem i jajkami. Nieco bardziej wyrafinowane ciastka powstaną z połączenia amarantusa z płatkami owsianymi lub mąką z tego samego zboża. Ogromną zaletą amarantusa ekspandowanego jest to, że ciasteczka piecze się bardzo krótko. To przyda się zwłaszcza w domu z małymi dziećmi. Oprócz ciasteczek słuszna porcja tego zboża trafia również do batoników muesli. Składają się z płatków zbożowych i suszonych owoców. To świetne źródło słodyczy i witamin.

Zdjęcie utworzone przez azerbaijan_stockers - pl.freepik.com